sklep z nasionami marihuany, konopi, thc-thc.com

Jaki Związek ma Przekładanie Czegoś na Później z Nadużywaniem Internetu

Według ostatnich badań, studenci, którzy mają silną tendencję do odkładania ważnych zadań „na później”, są szczególnie narażeni na ryzyko uzależnienia od Internetu.

Jaki Związek ma Przekładanie Czegoś na Później z Nadużywaniem Internetu, GrowEnter

Szkoła potrafi być męcząca. To jest pewne. Jeśli chodzi o pracę domową lub naukę do następnego testu klasowego, to zazwyczaj wymaga to pewnego wysiłku, a także samodyscypliny i wytrwałości. Daje się to szczególnie odczuć w obecnej sytuacji „home schoolingu” z powodu kryzysu koronawirusowego. Studenci jednak różnie do tego podchodzą i radzą sobie na swój sposób. Niektórzy ludzie są szczególnie podatni na zwlekanie i przekładanie wszystkiego na później. Według niedawnych badań wydaje się to również mieć związek z problematycznym korzystaniem z Internetu, w tym z uzależnieniem od Internetu.

W ramach badań zespół z Uniwersytetu w Heidelbergu i Instytutu Kryminologicznego Dolnej Saksonii przeprowadził rozmowy z 418 uczniami w wieku od 11 do 21 lat. Uczestnicy byli już wcześniej klasyfikowani jako grupa ryzyka. Oznacza to, że wykazywały one objawy, które wskazują na problematyczne korzystanie z Internetu.

Prokrastynacja Jako Główny Czynnik

Zespół badawczy prowadzony przez Katajun Lindenberg zbadał, jakie czynniki ryzyka osobistego i mającego związek ze szkołą są związane z nadmiernym korzystaniem z Internetu. Zgodnie z wynikami, istnieje centralny czynnik, który wpływa na zachowania związane z uczeniem się. Terminem technicznym jest zwlekanie, znane również w języku potocznym jako „postponementitis”. Uczniowie, którzy mówią, że często odkładają ważne zadania, są zatem szczególnie narażeni na ryzyko rozwoju uzależnienia od Internetu. Jak dochodzi do tego związku?

Lindenberg i jej zespół wyjaśniają, że szkolne zadania są zazwyczaj postrzegane jako nieprzyjemne. Mogą nawet wywołać strach przed porażką. Z drugiej strony, gry wideo, media społecznościowe lub inne ulubione aktywności w sieci natychmiast przekazywałyby pozytywne uczucia. Ponieważ smartfon jest zazwyczaj w zasięgu ręki wielu uczniów, pokusa może być wielka, aby skupić się na przyjemnych rzeczach, a nie na irytujących rzeczach związanych ze szkołą.

Pasuje do tego kolejny wynik badania: ryzyko uzależnienia od Internetu zwiększa ilość czasu, jaki studenci spędzają online lub grając w gry wideo. Ogólnie rzecz biorąc, długi czas spędzony w Internecie nie wystarcza, aby móc mówić o uzależnieniu od Internetu, ale im dłużej osoby nim dotknięte same sobie odwracają tym uwagę, tym trudniej jest im wrócić do ważnych spraw.

Problemy Społeczne w Szkole Są Również Czynnikiem Ryzyka Dla Uzależnienia Od Internetu

Według wyników, uzależnienie od Internetu jest również związane z problemami społecznymi w szkole. Uczniowie, którzy nie czują się dobrze zintegrowani ze swoimi rówieśnikami lub którzy nawet doświadczyli mobbingu, są szczególnie narażeni na uzależnienie od Internetu. Mogą oni korzystać z gier wideo lub mediów społecznościowych w Internecie, aby zapomnieć o swoich problemach.

Zespół badawczy wspomina ograniczająco, że nie jest jasne, czy zwlekanie i problemy społeczne są raczej przyczyną, czy też konsekwencją nadmiernego korzystania z Internetu. Nie można też wykluczyć, że oba te elementy wzajemnie się wzmacniają. W każdym razie ważne jest, aby uczniowie wcześnie się uczyli, radzili sobie ze stresem w szkole i motywowali się do realizacji długoterminowych celów. Z punktu widzenia prewencji główny nacisk należy położyć na promowanie pozytywnych interakcji społecznych między uczniami.

Źródło:

Kindt, S., Szász-Janocha, C., Rehbein, F. & Lindenberg, K. (2020). School-Related Risk Factors of Internet Use Disorders. Int. J. Environ. Res. Public Health, 16, 4938.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Copyright © GrowEnter.pl - Portal GrowEnter to strona o tematyce marihuany, konopi indyjskich, cannabis, potocznej trawki.