Spożywanie Narkotyków Zwiększa Ryzyko Wystąpienia Migotania Przedsionków

Zażywanie tak różnych narkotyków, jak konopie indyjskie, kokaina, metamfetamina i opiaty, może mieć poważne skutki dla serca. Według badań z USA zwiększają one ryzyko wystąpienia migotania przedsionków.

Najważniejszy jest właściwy rytm bicia serca. W stanie spoczynku tętno u dorosłych wynosi od 60 do 90 uderzeń serca na minutę. Pod wpływem stresu tętno wzrasta. W momencie, gdy bicie serca nie jest proporcjonalne do aktualnego wysiłku lub bicie serca jest bardzo nieregularne, mówimy o zaburzeniach rytmu serca.

Jak Dochodzi do Migotania Przedsionków?

Jednym z najczęstszych zaburzeń rytmu serca jest migotanie przedsionków. Serce bije w sposób nieregularny i nieskoordynowany. Zazwyczaj impulsy elektryczne z prawego przedsionka serca rozchodzą się równomiernie przez mięsień sercowy, podobnie jak fala. Podczas migotania przedsionków impulsy elektryczne są chaotyczne. Przedsionki trzęsą się w sposób niekontrolowany, a zdolność pompowania serca może być zmniejszona.

Niektórzy chorzy odczuwają osłabienie lub zawroty głowy, inni nie dostrzegają zaburzeń w początkowym okresie choroby. Chociaż w niewielu przypadkach istnieje poważne zagrożenie, w dłuższej perspektywie istnieje ryzyko wystąpienia chorób następczych, takich jak udar mózgu.

Migotanie przedsionków często wynika z innych chorób sercowo-naczyniowych. Jako potencjalną przyczynę należy wziąć pod uwagę zażywanie narkotyków, jak wynika z niedawnych badań. Zespół badawczy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w USA przeanalizował dokumentację medyczną ponad 23 milionów osób, które w latach 2005-2015 przebywały w szpitalu w stanie Kalifornia.

Największe Ryzyko Przy Spożywaniu Metamfetaminy

W badaniu kohortowym zespół badawczy skupił się na osobach, u których migotanie przedsionków nie wystąpiło na początku badania, ale w trakcie okresu badania. Liczba takich osób wynosiła milion pacjentów i pacjentek. Ta grupa została porównana z osobami, które przez swoją chorobę były w szpitalu na leczeniu.

W centrum badań znalazły się takie narkotyki jak marihuana, kokaina, metamfetamina oraz opiaty. Główny wynik badania brzmi następująco: Wszystkie narkotyki mają związek ze zwiększonym ryzykiem wystąpienia migotania przedsionków. Największe ryzyko mają osoby, które pożywają metamfetaminę. W porównaniu do grupy kontrolnej ryzyko to jest większe o 86 procent. W analizach wzięto również pod uwagę inne typowe czynniki ryzyka, jak nadciśnienie, cukrzyca czy też spożywanie alkoholu oraz palenie papierosów.

Również Marihuana Prowadzi Do Migotania Przedsionków

Kokaina, która podobnie jak metamfetamina, ma silne działanie pobudzające, była związana ze zwiększonym o 61 procent ryzykiem migotania przedsionków. Również leki o działaniu tłumiącym wydają się zwiększać ryzyko migotania przedsionków. U osób zażywających opiaty ryzyko wzrosło o 74 procent. Osoby zażywające konopie indyjskie były zagrożone zwiększeniem o 35 procent.

Niestety, zespół badawczy nie może powiedzieć o stosunku dawki do działania. Uważa się jednak, że dotyczy to przede wszystkim osób o dość intensywnej konsumpcji. Ponadto według kierownika badania Gregory’ego Marcusa i jego zespołu wciąż zbyt mało wiadomo na temat dokładnych przyczyn.

Z wcześniejszych badań wiadomo jednak, że zażywanie metamfetaminy może wiązać się z poważnym uszkodzeniem serca. Istnieją również dowody na częstość występowania zaburzeń rytmu serca wśród młodych osób uzależnionych od konopi indyjskich.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Copyright © GrowEnter.pl - Portal GrowEnter to strona o tematyce marihuany thc, potocznie zwanej trawką i konopi cbd.